Hamburg!

Op 23 augustus vertrok een groep van 13 enthousiaste leden van onze club met de trein naar Hamburg. Doel van de reis was het Hamburgse fotofestival “Triennale der Photographie”. Een evenement met verschillende foto exposities, verspreid over de binnenstad van Hamburg. De expositie “Streetlife” in de Deichtorhallen was imposant. Met werk van de bekende fotografen als Robert Frank, Lee Friedlander, William Klein en Martin Parr maar ook de jongere generatie zoals onder andere Maciej Dakowicz, Mohamed Bourouissa en Ahn Jun.

Ook de overzichtstentoonstelling van Anton Corbijn was indrukwekkend. Hoewel velen van ons het werk van Corbijn kennen, blijft het prachtig om zijn werk in groot formaat te bewonderen.

Naast de foto tentoonstellingen zijn ook diverse musea bezocht. In de Hamburger Kunsthalle met de kubusvormige Galerie der Gegenwart werd volop gefotografeerd. Het was niet alleen een weekend van kunst en cultuur; de gezamenlijke lunches en diners waren een uitstekende plek om elkaar beter te leren kennen. In de lounge van het design hotel (Motel One) was het ’s avonds een gezellige boel.

De havenstad Hamburg bleek een inspirerende omgeving om ook zelf met de camera op stap te gaan. Er is daarom ook veel gefotografeerd, zowel bovengronds als in de U-Bahn. We kijken terug op een fantastisch weekend vol kunst, cultuur, vriendschap en gezelligheid.