Alle leden van Fotoclub Zwijndrecht zijn automatisch lid van de Fotobond. Als club doen we niet mee aan clubwedstrijden, maar de Fotobond organiseert ook wedstrijden voor individuele leden. Drie maal per jaar is er de wedstrijd Foto Online. Dit is een laagdrempelige wedstrijd waarbij je via de website van de Fotobond digitaal foto's kunt inzenden. Inzenden voor Foto Online 2019 #2 kan van 1 juli t/m 15 augustus, voor Foto Online 2019 #3 van 1 oktober t/m 15 november.

Jaarlijks is er de wedstrijd Foto Individueel, waarbij je foto's in een bepaald thema kunt insturen. Voor de editie van 2019 zijn er 1307 foto's ingezonden die door 3 juryleden zijn beoordeeld. De jury bestond dit jaar uit Ton Dirven, Bas Berkhout en Herman Schartman. Op 7 juli werd de uitslag besproken in 'de Boodschap' in Rijen. Aan 109 foto's  werd een certificaat brons toegekend, aan 23 het certificaat zilver en 5 foto's kregen het certificaat goud.

Van Fotoclub Zwijndrecht deden 5 deelnemers mee. Martin Geuze viel twee keer in de prijzen. De foto met de titel 'solitude' kreeg het certificaat zilver en 'reflection' viel met brons in de prijzen.

Martin Geuze: Solitude

Martin Geuze: Reflection