Lid worden?

Is fotoclub Zwijndrecht iets voor jou? Kom een keer langs op een zaterdag bij een expositie. Of schuif een keer aan op de clubavond op maandag. Vanaf 19.30 uur ben je welkom, we starten om 20.00 uur. Om een beeld te krijgen geven we je graag een overzicht van activiteiten die binnen de club worden georganiseerd.

Clubavonden
De clubavonden worden gehouden op maandagavond van 20.00 uur tot ca. 22.30 uur. Het clubgebouw is geopend vanaf 19.30 uur.
Adres: Rotterdamseweg 126, 3332 AL  Zwijndrecht

In het clubgebouw is een bar waar je voorafgaand aan de avond, tijdens de pauze en na afloop een drankje kunt drinken. In de bar kun je contant of met pin betalen.

Nieuw Werk
Tijdens de nieuwwerkavonden kunnen leden hun foto’s laten zien. Dat kan uitgeprint en in passe-partout of digitaal op het tv-scherm. De avond wordt geleid door een gespreksleider. De gespreksleider bepaalt ook de volgorde van de fotografen, die niet altijd gelijk is aan de volgorde van binnenkomst. Door een grote hoeveelheid aan foto’s kan het soms voorkomen dat niet alle foto’s besproken kunnen worden. In dat geval schuiven de niet besproken foto’s door naar de volgende nieuwwerkavond.

Boven Beginnen - Beneden Bezinnen
Naast de nieuw werk avonden wordt de laatste maandag van de maand een BBBB-avond georganiseerd.

Hierbij heb je de keuze tussen het leren van een bepaalde techniek of een avond over verdieping in de fotografie. Bij techniek kan het gaan om bijvoorbeeld Photoshop, de techniek van foto’s bespreken of passe partout snijden. Bij verdieping kan het bijvoorbeeld gaan over het bespreken van het werk van een bekende fotograaf of een thema.

Sprekers en andere fotoclubs
Elk seizoen worden een aantal avonden verzorgd door sprekers van buitenaf, professionele fotografen en andere fotoclubs.

Expositie
Elke 6 weken heeft FCZ een andere expositie in het clubgebouw. Meestal is dit een expositie van één van de leden, een aantal leden en af en toe van een fotograaf van buiten de club. De expositie is geopend op zaterdag van 12.30 tot 16.00 uur.

‘s Middags komen meestal een aantal leden naar de club (vanaf ca. 15.00 uur) voor een gezellig praatje of het bespreken van foto’s en fotografie.

Suppoost
Bij de exposities is elke zaterdag een suppoost aanwezig. De suppoost opent het clubgebouw, zet de expositievlaggen buiten en ontvangt de gasten met koffie of thee. Aan alle leden wordt gevraagd of hij/zij deze taak één keer per jaar wil vervullen.

Club excursies
Aan het eind van elk seizoen wordt een club excursie georganiseerd. Soms een fotofestival (Naarden, Breda), maar ook andere bestemmingen waar gefotografeerd kan worden of naar foto's gekeken kan worden.

Ook streven wij ernaar één keer per jaar een meerdaagse buitenlandreis te organiseren. Bestemmingen in de afgelopen jaren waren Parijs (Paris Photo), Arles (Rencontres d'Arles) en Hamburg (Triennale der Photographie).

Website en Facebook
Op de website  www.fotoclubzwijndrecht.nl vind je onder andere het programma voor de maandagavonden. Je ontvangt een gebruikersnaam en wachtwoord zodat je ook toegang hebt tot het afgeschermde deel dat alleen voor leden is bestemd. Naast de ledenlijst vind je hier ook informatie van het bestuur.

Tevens heeft elk lid de mogelijkheid om een portfolio op de website te plaatsen. Deze foto’s moeten op de club vertoond zijn.

We hebben een pagina op Facebook en Instagram. Daarnaast kun je op Facebook lid worden van de “Fotoclub Zwijndrecht Ledenpagina”. In deze groep kunnen de leden met elkaar van gedachten wisselen over bijvoorbeeld fotobespreking, het uitwisselen van tips of het stellen van vragen over fotografie.

Het bestuur van FCZ bestaat uit 5 personen:

- Wilco Maarleveld (voorzitter)
- Jurjen Biesbroek (penningmeester
- Marjan Leeuwesteijn (secretaris)
- Martin Geuze
- Remco Schade

Heb je nog vragen, wil je op een clubavond komen kijken of wil je lid worden, neem gerust Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op!